Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Ensaios Pedagógicos
Edição atual
Edições anteriores
indexadores
Submissions
Avaliadores ad hoc
2024
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Announcements
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 9 No. 3 (2025): EDUCAÇÃO E CULTURA DIGITAL: POLÍTICAS, MEDIAÇÕES E PRÁTICAS PEDAGÓGICAS
Vol. 9 No. 3 (2025): EDUCAÇÃO E CULTURA DIGITAL: POLÍTICAS, MEDIAÇÕES E PRÁTICAS PEDAGÓGICAS
DOI:
https://doi.org/10.14244/enp.v9i3
Published:
2025-12-18
APRESENTAÇÃO
EDUCAÇÃO E CULTURA DIGITAL:
POLÍTICAS, MEDIAÇÕES E PRÁTICAS PEDAGÓGICAS
Vagner Herculano de Souza, Rafael André de Barros
p.i-v
DOSSIÊ TEMÁTICO
EXPERIÊNCIA E DESAFIOS DA HIBRIDIZAÇÃO CURRICULAR
Implantação da Carga Horária EaD em Cursos Presenciais da Unimontes (2020-2025)
Christine Martins de Matos, Fátima Rita Santana Aguiar, Naiara Vieira Silva Ivo, Erick Alves Silva
p.1-28
MOBILE DEVICES FOR THE INCLUSION OF AUTISTIC PEOPLE IN HIGHER EDUCATION:
learning and interaction facilitators
Gessika de Alcântara, Deise Juliana Francisco
p.29-46
TECHNIQUE AND TECHNOLOGY
Considerations on the Work of Álvaro Vieira Pinto
Keissy Carla Oliveira Martins, Maria Inês de Affonseca Jardim
p.47-61
MODELO MARS DE TUTORIA
Uma Experiência Institucional de Organização do Trabalho Tutorial na EAD
Marcela Fernandes Peixoto, Alynne Acioli Santos
p.62-75
PRODUÇÃO DE JOGOS EDUCACIONAIS COM SCRATCH NO ENSINO FUNDAMENTAL
Jeniffer da Silva Santos, Guilmer Brito Silva, Leila Barros, Marcos Tavares
p.76-88
ENTRE A FLEXIBILIZAÇÃO CURRICULAR E A UBERIZAÇÃO DA DOCÊNCIA
A PORTARIA MEC Nº 2.117/2019 NOS CURSOS TECNOLÓGICOS DA UNCISAL
Alexia Lara Lacet Fireman Coelho, Jeniffer da Silva Santos, Aline Neyde de Lima Paz, Vagner Herculano de Souza, Rafael André de Barros
p.89-100
DIGITAL COMPETENCE AND EDUCATION IN BRAZIL:
An analysis of the historical trajectory of the concept of Competence and its implications for the BNCC
Emily Seguraço Serrano, Maria Luisa Furlan Costa , Patrícia Lakchmi Leite Mertzig
p.101-127
ARTIGOS DE DEMANDA CONTÍNUA
ENTRE O TRADICIONAL E O EMANCIPATÓRIO:
Reflexões filosóficas a partir da Pedagogia do Oprimido
Hiasmyn de Lima Cordeiro, Gilmar Aparecido Altran
p.139-159
THE CHALLENGES OF INCLUSION FROM THE PERSPECTIVE OF A YOUNG PERSON WITH VISUAL IMPAIRMENT IN 'The Way He Looks'"
Jenifer Alexandre Dias, Nathali Gomes da Silva
p.128-138
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Português (Portugal)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians